Forum Forum PZW Gdańsk Strona Główna www.pzw.gda.pl
PZW Gdańsk Forum dyskusyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wisła - Boleń

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PZW Gdańsk Strona Główna -> Gdzie byłeś? Co złowiłeś? Na co złowiłeś? ...:)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arekk
Wędkarz


Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 235
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Lip 28, 2008 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Doozer: kontynuując temat kleni to na razie skupiam się na Wiśle. Aczkolwiek odległość wymusza zainteresowanie się Radunią.

Styl łowienia nie różni się od chodzenia za pstrągami. Cisza, cisza i jeszcze raz cisza. Numerem numer 1 w moim arsenale są obrotówki nr 00 i 0. Rewelacyjne są tzw. hiszpanki oraz wirówki firmy Knap seria Zbój Smile (mają takie karbowane skrzydełko i czerwony chwost na kotwicy). Pracują bardzo mocno i co najważniejsze dobrze pracują z nurtem. Rzadko jest efekt gaszenia. Latem rewelacją są tzw. czarne furie czyli czarne skrzydło w paski lub kropki. Tajny kolor to zielona paletka Smile
Numer 2 w pudełku na klenie i jazie to woblerki do 5-6cm. Bardzo dobre są sieki oraz gloogi. Szukaj modeli schodzących do 1m gdyż tyle w zupełności na przelewowe klenie wystarcza. Ważne aby wobler trzymał się wody.

Będąc na Wiśle szukaj główek poprzerywanych oraz takich gdzie widać ,że szczyt główki idzie jeszcze paręnaście metrów w głąb nurtu. Okolice napływu to najlepsze moim zdaniem miejsce na ładnego klenia. Musisz tylko wyczuć moment kiedy nurt będzie chciał wepchnąć przynętę w faszynę. Wtedy podciągnij szczytówką do góry i prowadź w kierunku brzegu.

Na grubasy stojące w nurcie przydaje się wobler na troku lecz niestety strat bywa sporo.Niemniej jak łowiąc pod prąd na granicy nurtu przydzwoni kleń to z reguły jest to +50cm.

Przykazanie spinera: skradaj się, łów na klęcząco/siedząco Smile na szczyt wchodź tylko wtedy kiedy już z bezpiecznej odległości nie sięgniesz miejscówek.

Kleń to cwaniak a za przykład niech świadczy fakt ,że kiedyś mają w siatce takiego 55cm poszedłem obławiać z zatoki napływ i gdy wracałem to z odległości około 30m już mnie widział i robił szum w siatce.

Na razie to tyle ale na pewno coś dopiszę.

PS>
Acha: uwielbiam prostki gdyż tam z reguły są głównie grubasy sąsiadujące z boleniami,
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
doozer
Site Admin


Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 310
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Lip 28, 2008 22:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Arek dzieki wielkie za szeroki opis. Nie nastawialem sie nigdy na klenie a bardzo chcialbym zlowic ta rybe. Na Wisle w tym roku mnie jeszcze nie bylo, nie bardzo mi wychodzi lowienie na niej ale moze kiedys sprobuje jeszcze raz. Nawet sie ostatnio zastanawialem czy na bolka nie wyskoczyc na Wisle ale na razie mi nic z tego nie wyszlo. Mam nadzieje, ze to sie niebawem zmieni bo Klen i Bolen to ryby moich marzen Smile
Jeszcze raz dzieki za opis!
_________________
pzdr,
Przemek Hołowczyc
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
arekk
Wędkarz


Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 235
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Lip 28, 2008 23:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Obecnie mam sezon na bolenie i klenie właśnie Smile Jednak żniwa to wrzesień/październik. Niemniej teraz latem te ryby najłatwiej znaleźć ale trudno podejść.
Boleń jest łatwiejszy bo przynętą osiągniesz dużo większe dystanse. Możemy w któryś weekend skoczyć na Wisłę w te rejony które ostatnio nawiedzałem Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
doozer
Site Admin


Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 310
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Lip 29, 2008 0:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

arekk napisał:
Obecnie mam sezon na bolenie i klenie właśnie Smile Jednak żniwa to wrzesień/październik. Niemniej teraz latem te ryby najłatwiej znaleźć ale trudno podejść.
Boleń jest łatwiejszy bo przynętą osiągniesz dużo większe dystanse. Możemy w któryś weekend skoczyć na Wisłę w te rejony które ostatnio nawiedzałem Smile


Z wielka checia! Szczegolnie bolek mnie interesuje bo nie mialem okazji go poznac a podobno branie bolenia na dlugo zostaje w glowie Smile
_________________
pzdr,
Przemek Hołowczyc
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
arekk
Wędkarz


Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 235
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto Lip 29, 2008 7:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

doozer napisał:

Z wielka checia! Szczegolnie bolek mnie interesuje bo nie mialem okazji go poznac a podobno branie bolenia na dlugo zostaje w glowie Smile


Taki typowy schemat to: widzisz wir, słyszysz plusk, odruchowo patrzysz w to miejsce a ktoś/coś próbuje ci zabrać wędkę Smile
Ogólnie boleń nie należy do zbyt walecznych ryb więc jak przetrwasz pierwszy atak i odejście to jest już z górki Smile

PS>
Zrobiliśmy z tym temacie mały OT. Może przenieś te posty do wątku o Wiśle?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
doozer
Site Admin


Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 310
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Lip 29, 2008 20:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

arekk napisał:
doozer napisał:

Z wielka checia! Szczegolnie bolek mnie interesuje bo nie mialem okazji go poznac a podobno branie bolenia na dlugo zostaje w glowie Smile


Taki typowy schemat to: widzisz wir, słyszysz plusk, odruchowo patrzysz w to miejsce a ktoś/coś próbuje ci zabrać wędkę Smile
Ogólnie boleń nie należy do zbyt walecznych ryb więc jak przetrwasz pierwszy atak i odejście to jest już z górki Smile

PS>
Zrobiliśmy z tym temacie mały OT. Może przenieś te posty do wątku o Wiśle?


No juz nas przenioslem Smile
Z checia skorzystam z zaproszenia bo widze, ze Wisle znasz dobrze a ja jestem zupelnie zielony Smile
Wiem, ze jest tam duzo bardzo fajnych rybek i zawsze chcialem tam polowic ale z tego co bylem kilka razy to zauwazylem, ze tej rzeki trzeba sie na prawde dobrze nauczyc zeby cos polowic. A z dobrym nauczycielem to mi szybciej pojdzie Wink
To kiedy mozemy pojechac? Gdzie Arek mieszkasz, gdzies w Gdansku czy dalej? Ja mam auto wiec to nie stanowi problemu zebym gdzies podjechal po Ciebie Smile
_________________
pzdr,
Przemek Hołowczyc
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
arekk
Wędkarz


Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 235
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto Lip 29, 2008 21:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

doozer napisał:
arekk napisał:
doozer napisał:

Z wielka checia! Szczegolnie bolek mnie interesuje bo nie mialem okazji go poznac a podobno branie bolenia na dlugo zostaje w glowie Smile


Taki typowy schemat to: widzisz wir, słyszysz plusk, odruchowo patrzysz w to miejsce a ktoś/coś próbuje ci zabrać wędkę Smile
Ogólnie boleń nie należy do zbyt walecznych ryb więc jak przetrwasz pierwszy atak i odejście to jest już z górki Smile

PS>
Zrobiliśmy z tym temacie mały OT. Może przenieś te posty do wątku o Wiśle?


No juz nas przenioslem Smile
Z checia skorzystam z zaproszenia bo widze, ze Wisle znasz dobrze a ja jestem zupelnie zielony Smile
Wiem, ze jest tam duzo bardzo fajnych rybek i zawsze chcialem tam polowic ale z tego co bylem kilka razy to zauwazylem, ze tej rzeki trzeba sie na prawde dobrze nauczyc zeby cos polowic. A z dobrym nauczycielem to mi szybciej pojdzie Wink
To kiedy mozemy pojechac? Gdzie Arek mieszkasz, gdzies w Gdansku czy dalej? Ja mam auto wiec to nie stanowi problemu zebym gdzies podjechal po Ciebie Smile


Mieszkam w Gdyni póki co Smile Auto to też nie problem bo śmigam wszędzie i puste fotele wożę Smile

Jedno wolę uściślić Smile Wisłę dopiero poznaję i jeżdżę tam w ciemno płacąc frycowe( spróbuj o 3 rano przejechać ) przez wał i trafić w rejon widziany z Google Earth Smile Nie ukrywam ,że przypadkiem trafiłem na fajną miejscówkę grubego zwierza. Jeśli nie boisz się wracać na 0 to śmiało Smile
Znam za to bardzo dobrze Odrę czyli 2 co wielkości rzekę w Polsce Smile a co za tym idzie nie boję się dużej wody a i umiejętności jej czytania jakieś posiadłem. Jednym słowem mogę pokazać co wiem o rzecznych łowach i nie będę robił z tego tajemnic Smile

Od 1 sierpnia wracam do pracy więc pozostaną albo weekendy albo wieczory prosto po pracy (po 17:00).

Na priv wysyłam swój namiar.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
donkocur
Wędkarz


Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 129
Skąd: Tuchom

PostWysłany: Sro Lip 30, 2008 17:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam. arekk ja tez dosc czesto jezdzilem na wisle w poszukiwaniu sandacza .Wynik 0 ,nie iwem juz jak go tam znalezc .Mieszkam od niedawna w miejscowosci Tuchom wiec blisko Gdyni chetnie wybrałbym sie z wami na Wisłę posiadam samochod wiec tez nie ma problemu a takiego nauczyciela jak Ty który chce sie podzielic swoją wiedzą ciężko znależć.Ps.posiadam tez spory ponton wiec moze nam sie przydac (mam nadzieje )
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
arekk
Wędkarz


Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 235
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sro Lip 30, 2008 20:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Donkocur: nauczyciel to słowo które mnie przerasta. Mogę być towarzyszem wypraw na ryby i dzielić się tym co wiem. Po co rozbudzać nadzieje skoro sam na razie jestem na etapie poznawania i szukania miejscówek na Wiśle a ten etap jest tzw. frycowym Smile Od nauczyciela oczekuje się ,że zaprowadzi jak przewodnik w dobre miejsce , powie dlaczego akurat tam i czego się można spodziewać no i powie na co teraz biorą Smile Mimo szczerych chęci nie jestem tego w stanie zagwarantować Smile a wiem ,że są pewne oczekiwania.

Niestety ale jeszcze trochę minie zanim poznam Wisłę tak jak znam Odrę.

Sprawa druga: na spływ rzeką nie miałbym odwagi zabrać się do pontonu. Liczy się tylko solidna łódź i mocny silnik spalinowy. Bez tych 2 rzeczy można pływać ale po jeziorze.

Jeśli Cię nie zniechęciłem daj znać Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
arekk
Wędkarz


Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 235
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sro Lip 30, 2008 22:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przykładowa miejscówka na którą trafiłem przypadkiem i miałem już przeżycia Smile


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
donkocur
Wędkarz


Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 129
Skąd: Tuchom

PostWysłany: Czw Lip 31, 2008 14:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

arekk podaj mi swoj nr na kom lub zadzwon 601173866 moze wybierzemy sie w ten weekend na wisle proponuje nocke z piatku na sobote
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
WM
Wędkarz


Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 942

PostWysłany: Pon Sie 11, 2008 16:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

donkocur napisał:
moze wybierzemy sie

Byliście?Połowiliście?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
arekk
Wędkarz


Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 235
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Sie 11, 2008 17:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WM napisał:
donkocur napisał:
moze wybierzemy sie

Byliście?Połowiliście?


Ja wówczas nie dojechałem do nich bo jak się okazało była wysoka woda i pojechali na Martwą (o ile mnie pamięć nie myli).
A ja też miałem przerwę w rybaczeniu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
WM
Wędkarz


Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 942

PostWysłany: Pon Sie 11, 2008 17:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

arekk napisał:

Ja wówczas nie dojechałem do nich bo jak się okazało była wysoka woda

Może szkoda,bo jak woda wysoka to ryba bliżej brzegu a tym samym łatwiejsza do dostania Wink ....teoretycznie,choć z kleniem i boleniem to nie mam pojecia czy też tak jest,bo sporadycznie na nie poluję
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
donkocur
Wędkarz


Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 129
Skąd: Tuchom

PostWysłany: Czw Sie 14, 2008 10:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.no na Wisle byla bardzo wysoka woda wiec pojechalismy na Martwa ale lipa maly sandacz na zywca i kilka malych okoni.Dzis powtarzamy jedziemy na Wisle ale czy znowu nie wyladujemy na Martwej kto to wie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum PZW Gdańsk Strona Główna -> Gdzie byłeś? Co złowiłeś? Na co złowiłeś? ...:) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Forum na phpBB © phpBB Group